Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Pražská integrovaná doprava se rozšiřuje do dalších oblastí Středočeského kraje
Pražská integrovaná doprava se rozšiřuje do dalších oblastí Středočeského kraje
Čtvrtek, 30. červen 2016 05:47
Pražská integrovaná doprava se rozšiřuje do dalších oblastí Středočeského kraje

Další desetitisíce Středočechů mohou využívat systém jedné jízdenky na všechny druhy dopravy. Po úspěšné integraci Mělnicka do Pražské integrované dopravy (PID) v dubnu 2015, se od 2. července k systému přidá dalších 18 měst a obcí. Zavedeno bude pět nových autobusových linek a jedna linka bude významně rozšířena. Do integrace se mimo jiné zapojí další železniční stanice a zastávky na Mělnicku na pomezí Středočeského a Ústeckého kraje.


Již od nadcházející soboty 2. července mohou využívat výhody jízdenek PID lidé cestující do 8 měst a obcí mezi Lysou nad Labem, Milovicemi a Benátkami nad Jizerou (konkrétně se jedná o Benátky nad Jizerou, Jiřice, Předměřice nad Jizerou, Stará Lysá, Straky, Zbožíčko a částečně i Kochánky a Kostomlaty nad Labem), a do 10 měst a obcí mezi Mělníkem a Kralupy nad Vltavou (Nová Ves, Vraňany, Spomyšl, Lužec nad Vltavou, Hořín, Býkev, Jeviněves, Ledčice, Černouček a Horní Beřkovice).


V oblasti Lysecka a Milovicka budou zavedeny nově autobusové linky 431, 434, 436. Výrazně bude rozšířen provoz integrovaných linek PID i v Lysé nad Labem a Milovicích, kde již integrované spoje částečně fungují. Na Mělnicku budou zavedeny autobusové linky č. 454 a 455 a pod označením S42 a U22 budou do integrace zapojeny i dvě vlakové linky.


„Cílem integrace pražské a středočeské dopravy je přilákat více cestujících do vlaků a autobusů a to na úkor individuální dopravy. Očekáváme, že integrace přinese celkové zlepšení dopravní obslužnosti i zvýšení tržeb. K těmto příznivým prognózám mě vede zkušenost, že k přínosům došlo například při pilotním projektu integrace Mělnicka do PID. Od dubna 2015, kdy jsme integraci veřejné dopravy na Mělnicku zahájili, se za pouhých 9 měsíců provozu zvýšil počet cestujících o 16 procent,“ sdělil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.


„Nynější rozšíření integrace na Mělnicku i Milovicku je dalším reálným krokem ke sloučení veřejné dopravy v Praze a Středních Čechách. Loňská integrace autobusů do Mělníka a Neratovic potvrdila, že nabídka jedné jízdenky na všechno dokáže do veřejné dopravy přilákat nové cestující,“ dodal náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.


„Samozřejmostí integrace je možnost kombinace autobusů a vlaků, čili na jednu jízdenku bude možné cestovat i v návazných osobních a spěšných vlacích včetně vybraných rychlíků. Nově integrované linky se budou pohybovat v tarifních pásmech 3, 4 a 5. Jednorázová jízdenka až do centra Prahy z nově integrovaných oblastí s možností využití pražské MHD stojí mezi 54 a 68 Kč, s pražskou tramvajenkou dokonce jen 24 až 40 Kč,“ doplnil ředitel ROPID Petr Tomčík.


Stejně jako na jiných linkách PID zde bude samozřejmostí možnost použití papírových jednorázových jízdenek i časových předplatních kuponů ať už v papírové, tak i elektronické podobě. Měsíční nebo čtvrtletní předplatní kupony umožňují v rámci své pásmové platnosti libovolně cestovat vlaky i autobusy zapojenými do systému PID a naplno tak využívat nabídky veřejné dopravy.


Další rozšíření systému PID jak na Mělnicku, tak na Nymbursku, je plánováno do konce roku 2017.


Foto: DPP

Zdroj: praha.eu

(ewe)



Pražská integrovaná doprava se rozšiřuje do dalších oblastí Středočeského kraje